Бути чи не бути приватним виконавцям?

8 жовтня 2015 року прийнято в першому читанні законопроект, яким впроваджується інститут приватного виконання рішень. Мова йде про проект Закону про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів.

На сьогодні, в Україні надзвичайно низький показник виконання рішень судів. Проте цілком логічно, що саме стан виконання рішень судів говорить про наявність чи відсутність можливості громадян захистити свої порушені чи оспорювані права. Такий стан системи виконання судових рішень змусив парламентарів задуматись, а що ж можна зробити для того, щоб покращити якість виконання судових рішень?

Перш за все, виконавці мають низьку заробітну плату. Зрозуміло, що вони являються державними службовцями, проте обсяг роботи, котрий мають виконувати щоденно працівники виконавчої служби мав би повпливати на рівень їх зарплати. Зарплату не підвищили, очевидно не знайшли коштів Держбюджету. Однак законодавець вирішив повернути виконавцям відсоток від виконання рішення суду, таким чином створивши певну мотивацію для держвиконавців. Однак на практиці виявилось, що такий відсоток від виконання рішень суду виконавцю отримати дуже складно.

Потім заговорили про створення інституту приватних виконавців за зразком інших держав. Так, звичайно, рішення не погане, однак ця ідея наштовхнулась на шквал критики. Заговорили, що приватні виконавці буду «вибивати борги» у громадян. Однак захисники відразу зауважили, що діяльність приватних виконавців буде настільки врегульована нормативно, що будь - яке порушення закону буде відразу присікатись. Адже приватні нотаріуси в нас нормально функціонують, чому не можуть функціонувати приватні виконавці?

Запровадження інституту приватних виконавців, на мою  думку, надзвичайно перспективна ідея. ПРОТЕ, слід внести ряд радикальних змін в законодавчу базу, адже на сьогодні, наприклад, якщо у фізичної особи відсутнє майно і вони не має офіційного заробітку, стягнути з неї нічого не можна. Фактично рішення суду не виконуються, виконавчі провадження закриваються. Тоді виникає питання: якщо виконати рішення суду не можливо в 90%, то навіщо взагалі судитись і себе захищати?

Так чи інакше, час покаже, чи впораються приватні виконавці із своїм головним завданням: підвищити рівень виконання судових рішень. Отже, згідно законопроекту, приватним виконавцем може бути громадянин України, не молодший 25 років, який має вищу юридичну освіту ступеня магістра, володіє державною мовою, має стаж роботи у галузі права після отримання диплома магістра не менше двох років та склав кваліфікаційний іспит. Як на мене, законодавець, ставлячи вимогу до особи про наявність ступеня «Магістр» ставить в дискримінаційне положення тих осіб, котрі отримали кваліфікаційний рівень «Спеціаліст». Законом «Про вищу освіту» спеціалісти та магістри були прирівняні, до того ж враховуючи те, що на магістрів вчаться зазвичай лише на півроку довше, і враховуючи стан нашої освіти, обмеження широкого кола осіб для зайняття посад приватних виконавців – невиправдане.

Автор: smilingsoul

замовити курсову роботу, замовити дипломну роботу, купити диплом, написать диплом